حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

دست انداز‌های کوه پارک مشهد

  • کد خبر: ۱۲۶۱۳۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
دست انداز‌های کوه پارک مشهد
بعد از گذر از چند میدان به انتهای بولوارسرافرازان می‌رسیم؛ منطقه‌ای با شیب زیاد و آب و هوای کوهستانی که کوه‌های سربه فلک کشیده اش هوای لطیف و دلپذیری را برای مردم و اهالی به ارمغان آورده است.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛ «لطفا به انتهای دلاوران سری بزنید؛ اصلاح وضعیت عبورومرور، حل مشکل روشنایی و توجه به پروژه نصفه نیمه در نخل، از خواسته‌های اهالی است. از شهرداری منطقه می‌خواهیم فکری به حال کال موجود در این بولوار هم بکند.» درخواست اهالی دلاوران برای پیگیری مشکلاتشان، ما را به انتهای بولوار سرافرازان کشاند. بعد از گذر از چند میدان به انتهای بولوارسرافرازان می‌رسیم؛ منطقه‌ای با شیب زیاد و آب و هوای کوهستانی که کوه‌های سربه فلک کشیده اش هوای لطیف و دلپذیری را برای مردم و اهالی به ارمغان آورده است.

تا چند سال قبل، اماکن تفریحی مشهد به طرقبه و شاندیز محدود می‌شد، اما با احداث کوه پارک در ارتفاعات جنوبی مشهد که از انتهای بولوار دلاوران تا انتهای لادن ادامه دارد، درحقیقت تفرجگاهی در دل منطقه‌ای کوهستانی مهیا شد که شهروندان بتوانند در آن، ساعاتی را به دور از شلوغی شهر درکنار خانواده سپری کنند. اما درکنار این همه امتیاز کوهستانی و تفریحی، مشکل پارک خودرو‌ها به ویژه در ایام تعطیل آن هم تنها قبل از ورودی دلاوران، کام شیرین یک ورزش صبحگاهی را در این پارک کوهستانی برای شهروندان تلخ می‌کند؛ مشکلاتی که در مسیر رسیدن به کوه پارک و خود تفرجگاه کوهستانی، دست اندازی برای مسیر پیاده روی شهروندان است.

تنها یک راه ورودی در دلاوران

آقای کریمی، یکی از اهالی محله دلاوران است که کوه پارک را برای تفریح درکنار خانواده انتخاب کرده است. او‌ می‌گوید: کوه پارک در محله دلاوران، تنها یک راه ورودی دارد. در روز‌های تعطیل حجم زیادی از خودرو‌ها در بولوار دلاوران پارک می‌کنند که باعث ایجاد ترافیک می‌شود.
این شهروند بیان می‌کند: خیلی از شهروندانی که قصد دارند پیاده روی و کوهپیمایی کنند، ماشین خود را قبل از ورودی، پارک می‌کنند و این موضوع برای ساکنان دردسرساز شده است.

کمبود روشنایی در مسیر‌های متصل به کوه پارک

خانم دقیقی هم در این باره می‌گوید: با خانواده و بچه کوچک به اینجا آمده ام. با اینکه سرویس بهداشتی در این منطقه درنظر گرفته شده، هنوز آب آن وصل نشده است، حتی یک آب سردکن در کوه پارک وجود ندارد. این مجموعه شیر آب آشامیدنی هم ندارد. او ادامه می‌دهد: از آغاز کوه پارک تا انتهای آن که نخل یک تا ۷ است، تیر‌های چراغ برق قطع است، به طوری که شب‌ها امکان تردد وجود ندارد.
این شهروند ادامه می‌دهد: شهرداری، احداث پارک خطی نخل را ادامه نداده و ساخت این پارک همچنان در بلاتکلیفی مانده است. این بلاتکلیفی باعث شده است معتادان در این محل، تجمع و امنیت را از مردم محله سلب کنند، ضمن اینکه مسیر تردد به کوه پارک هم ناامن شده است.

پیشنهاد تعبیه ۲ پل عابر

آقای موسوی زاده، فعال فرهنگی و شهروند دیگری در محله دلاوران است. او نیز درباره مشکلات محل زندگی اش می‌گوید: دو پل عابرپیاده باید در این محدوده تعبیه شود تا مردم مجبور نشوند از عرض خیابان عبور کنند. تعبیه پل عابرپیاده در بولوارفکوری، جایی که بوستان وفا را به کوه روبه روی خود متصل می‌کند، یکی از پیشنهاد‌های ماست و جای گذاری پل عابر دیگری در بولوارنماز که کوه دو سوی بولوار را به هم وصل کند، نیز پیشنهاد دوم ما برای این موضوع است. همچنین بیات، یکی از کسبه محله، می‌گوید: از دلاوران ۵۱ تا ۶۱ پیاده رو‌ها نامناسب است. این منطقه، چون شیب زیادی دارد، پیاده روهایش نیاز به همسان سازی دارد و مشکلاتی را برای رفت وآمد به وجود آورده است.
او بیان می‌کند: از دلاوران ۵۹ تا ۶۳ اصلا پیاده رو وجود ندارد و کال بزرگ موجود در این محل، باعث شده است شهروندان در رفت وآمد با دشواری روبه رو شوند.

۵۰ هزار جای پارک در کوه پارک

وقتی مشکلات مردمی را با شهردار منطقه ۹ مشهد مطرح می‌کنیم، سعید حسینقلی زاده مقدم در این باره می‌گوید: پیرو اعلام شهروند درباره نبود جای پارک و پارکینگ برای کوه پارک، لازم به ذکر است کوه پارک به عنوان یک تنفس گاه شهری، به دلیل داشتن خیابان بزرگراهی، ظرفیتی بالغ بر ۵۰هزار خودرو را در خود جای می‌دهد و به اندازه کافی جای پارک برای خودرو‌ها دارد.

او بیان می‌کند: امکان پارک در سرتاسر مسیر وجود دارد و درصورت تکمیل ظرفیت در دو سمت، امکان پارک در لاین وسط این پارک بزرگ نیز مهیاست.
وی با بیان اینکه کوه پارک دارای حدود ۷۰۰متر- طول، مسیر دوچرخه است، ادامه می‌دهد: در سال۱۴۰۰ نیز مسیری به طول ۸۰۰متر و مساحت ۱۰هزار مترمربع ویژه پیاده روی ایمن عابران ایجاد شد که حدفاصل کانون یک و ۲ کوه پارک قرار دارد و برای آن اعتباری بالغ بر ۶۵میلیارد ریال تعلق گرفت.

بودجه نیست

شهردار منطقه ۹ مشهد درباره قطعی آب سرویس‌های بهداشتی کوه پارک نیز توضیح می‌دهد: سرویس بهداشتی آنجا به لحاظ تامین آب، مشکلی ندارد و تا ساعت یک بامداد، باز و آماده سرویس دهی به شهروندان است. امکان نقص در مدت زمان کوتاه وجود دارد که در این باره هم معمولا همکاران ناظر به محض به وجود آمدن مشکل در کوتاه‌ترین زمان برای رفع نقص و تعمیر تجهیزات اقدام می‌کنند. حسینقلی زاده مقدم بیان می‌کند: درباره بوستان خطی نخل و تکمیل نشدن ساخت آن، باید گفت ازآنجاکه برای تامین منابع اعتباری این پروژه با محدودیت روبه رو هستیم، تکمیل آن در برنامه‌های آینده این منطقه قرار دارد.

او درباره پیاده روسازی حاشیه دلاوران نیز توضیح می‌دهد: به دلیل محدودیت منابع مالی در سال جاری، امکان بهسازی این مسیر فراهم نیست. درصورت تامین اعتبار، انجام این کار در برنامه‌های آینده منطقه قرار دارد. حسینقلی زاده مقدم درباره کال موجود حدفاصل دلاوران۵۹ تا ۶۳ نیز می‌گوید: امکان تعبیه پل بر روی کال در موقعیت یادشده وجود ندارد. شهروندان بهتر است مسیر ترددی خود در این محور را از داخل خیابان آرمان انتخاب کنند.

طرح ایمن سازی گذرگاه‌های همسطح عابرپیاده

اما مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره نصب پل هوایی می‌گوید: درباره نصب پل هوایی در بولوارفکوری باید گفت باتوجه به ابلاغ آیین نامه جدید، پل هوایی فقط در معابر بزرگراهی تعبیه می‌شود.
علی سمیعی با بیان اینکه امکان عبور عرضی عابرپیاده از محدوده میدان دلاوران وجود دارد، می‌گوید: طرح ایمن سازی تمام گذرگاه‌های همسطح عابرپیاده در این بولوار تهیه شده و برای اجرا به شهرداری منطقه فرستاده شده است.

رفع نقص خاموشی تیر چراغ برق در خیابان نخل

علیرضا کاشی، مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد، هم درباره خاموشی خیابان نخل در محله دلاوران می‌گوید: بعد از طرح مشکل شهروندان، خاموشی تیر چراغ برق در محور نخل تا نخل ۷ بررسی و نقص آن برطرف شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->